Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting Dantumadiel 2026
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Voorwoord
      2. Blz. 5 Inleiding
        1. Blz. 6 0.1 Uitgangspunten bij de begroting
        2. Blz. 7 0.2 Meerjaren begroting
        3. Blz. 8 0.3 Van perspectiefnota naar begroting
        4. Blz. 9 0.4 Structurele positie
        5. Blz. 10 0.5 Ontwikkeling Algemene reserve
      3. Blz. 11 Programma 1: Ynwenner en Bestjoer
        1. Blz. 12 1.1 Waar gaat programma 1 'Ynwenner en Bestjoer' over?
        2. Blz. 13 1.2 Doelen
          1. Blz. 14 101.1 De dienstverlening op het zelfde niveau behouden ondanks ontvlechting
            1. Blz. 15 101.1.1 Klant in Focus Tool gebruiken om de klanttevredenheid voor en na ontvlechting te meten.
            2. Blz. 16 101.1.2 Één loket aanbieden voor dienstverlening richting inwoners en ondernemers voor afhandeling van het grootste gedeelte van de vragen.
            3. Blz. 17 101.1.3 Voor elke inwoner en ondernemer een passend kanaal aanbieden om contact te zoeken met de gemeente (digitaal of fysiek).
          2. Blz. 18 101.2 Aantrekkelijk werkgever worden in de nieuwe organisatie
            1. Blz. 19 101.2.1 Traineeships bieden en talent tot bloei laten komen.
            2. Blz. 20 101.2.2 Secundaire arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk maken.
            3. Blz. 21 101.2.3 Enthousiasmeren van studenten van de diverse scholen (LBO, MBO, HBO) in de regio.
            4. Blz. 22 101.2.4 Rol voor hogescholen bieden in de opbouw van de organisatie.
            5. Blz. 23 101.2.5 Een werkomgeving creëren waarin werknemers zich kunnen ontplooien.
          3. Blz. 24 102.1 Veilige woon- en leefomgeving versterken
            1. Blz. 25 102.1.1 Project veilig buitengebied uitvoering geven (gericht op ondermijning)
            2. Blz. 26 102.1.2 Project bedrijventerreinen (gericht op ondermijning)
            3. Blz. 27 102.1.3 Biboscan uitvoering geven.
            4. Blz. 28 102.1.4 Signaaltafel bijeenkomsten uitvoering geven.
            5. Blz. 29 102.1.5 Meerjarige visie ontwikkelen op inzet en prioritering toezichthouders publiek domein.
            6. Blz. 30 102.1.6 Voorkomen jeugdoverlast door inzet jeugdboa en stakeholders.
          4. Blz. 31 103.1 Burgerparticipatie faciliteren waar nodig en te handelen vanuit de ja mits houding
            1. Blz. 32 103.1.1 Proces voor participatie verbeteren door duidelijke kaders vast te leggen.
            2. Blz. 33 103.1.2 Memo Contactmomenten in de praktijk brengen.
          5. Blz. 34 104.1 Robuuste financiële positie behouden zowel incidenteel als structureel
            1. Blz. 35 104.1.2 Beheersbaar houden van de exploitatiekosten van de organisatie te benchmarken aan de huidige kosten van de centrumregeling.
            2. Blz. 36 104.1.3 Meetbaar maken in samenwerking met financiën (dashboard)
        3. Blz. 37 1.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 38 1.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 39 1.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 40 1.6 Overzicht baten en lasten
      4. Blz. 41 Programma 2: Mienskip
        1. Blz. 42 2.1 Waar gaat programma 2 ‘Mienskip’ over?
        2. Blz. 43 2.2 Doelen
          1. Blz. 44 201.1 Sociale samenhang behouden en waar nodig en mogelijk versterken.
            1. Blz. 45 201.1.1 Ondersteunen en versterken van initiatieven door implementatie van de aanpassing van het subsidielandschap.
            2. Blz. 46 201.1.2 DOM’s doorontwikkelen naar structurele werkwijze, die samen met de nieuwe regeling dorpsbudgetten een integraal pakket vormt.
            3. Blz. 47 201.1.3 Onderzoeken hoe we jongeren kunnen betrekken bij gemeentelijke beslissingen.
            4. Blz. 48 201.1.4 Implementeren van het nieuwe welzijnsbeleid.
          2. Blz. 49 202.1 De maatschappelijke voorzieningen in de dorpskernen toekomstbestendig, betaalbaar en bereikbaar te maken en waar nodig te verbeteren.
            1. Blz. 50 202.1.1 Onze sportaccommodaties toekomstbestendig maken (o.a. vervangen in Feanwâlden).
          3. Blz. 51 203.1 In 2025 is het aanbod van culturele activiteiten in Dantumadiel met 10% toegenomen t.o.v. 2022
            1. Blz. 52 203.1.7 Opstarten pilot Verrrijkte Schooldag.
          4. Blz. 53 203.2 Onze jongeren meer en structureler de kans bieden om hun talenten volledig te ontwikkelen
            1. Blz. 54 203.2.1 Faciliteren en stimuleren van projecten gericht op talentontwikkeling ( zoals het project bouwen aan ambitie).
            2. Blz. 55 203.2.2 Uitvoering geven, evalueren en doorontwikkelen van het ‘Project tiid foar aksje, waai mar mei’ en project Maatschappelijke Diensttijd.
            3. Blz. 56 203.2.3 Opstarten pilot Verrrijkte Schooldag, waarbij ingezet wordt op talentontwikkeling jongeren
        3. Blz. 57 2.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 58 2.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 59 2.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 60 2.6 Overzicht baten en lasten
      5. Blz. 61 Programma 3: Soarch en Wolwêzen
        1. Blz. 62 3.1 Waar gaat programma 3 ‘Soarch en Wolwêzen’ over?
        2. Blz. 63 3.2 Doelen
          1. Blz. 64 301.1 Zelfredzaamheid vergroten van onze zorgbehoeftige inwoners.
            1. Blz. 65 301.1.2 Implementatie nieuw welzijnsbeleid (inclusief jongerenwerk) met doarpsmoetingsplakken.
            2. Blz. 66 301.1.3 Jeugdhulp op scholen verder uitbreiden.
            3. Blz. 67 301.1.4 Werkwijze familiegroepsplan opnemen in nieuw beleid bij Jeugdhulp
            4. Blz. 68 301.1.5 Meer bewustwording creëren laaggeletterdheid binnen onze organisatie.
            5. Blz. 69 301.1.6 Extra inzet op (digi)taalvaardigheid via bibliotheken.
          2. Blz. 70 301.2 Aantoonbare verschuiving realiseren van duurdere zorgtrajecten naar goedkopere vormen van zorg.
            1. Blz. 71 301.2.1 Meer inzetten op voorkomen van misbruik in WMO en Jeugd
            2. Blz. 72 301.2.3 Programma uitvoeren van Zorg naar Preventie (GALA/IZA)
            3. Blz. 73 301.2.4 Opstarten pilot Verrrijkte Schooldag, waarbij ingezet wordt preventie zorg bij jongeren
          3. Blz. 74 302.1 Streven naar een samenleving waarbij iedereen kan participeren ondanks hun financiële positie. Dit willen we bereiken door het vaststellen van het actieplan armoede- en schuldenbeleid waarin we concrete acties opnemen om dit doel te bereiken.
            1. Blz. 75 302.1.1 Uitvoeren van de acties in het actieplan armoede- en schuldenbeleid, waaronder project Energiearmoede ook een plaats heeft.
        3. Blz. 76 3.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 77 3.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 78 3.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 79 3.6 Overzicht baten en lasten
      6. Blz. 80 Programma 4: Wurk, Bedriuw en Rekreaasje
        1. Blz. 81 4.1 Waar gaat programma 4 ‘Wurk, Bedriuw en Rekreaasje’ over?
        2. Blz. 82 4.2 Doelen
          1. Blz. 83 402.1 Vergroten van ondernemerstevredenheid
            1. Blz. 84 402.1.1 Conform Convenant Bedrijventerreinen bedrijfskavels aanbieden.
            2. Blz. 85 402.1.2 Betrekken ondernemers bij bereikbaarheid: onderzoek naar nieuwe westelijke Ontsluitingsweg Westereen.
            3. Blz. 86 402.1.3 Afronden detailhandelsvisie.
            4. Blz. 87 402.1.4 In 2025 onderzoek uitvoeren naar behoefte zondagsopenstelling
            5. Blz. 88 402.1.5 Schrijven van een economisch beleidsplan
          2. Blz. 89 403.1 De arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen zoals praktijkgeschoolde arbeidskrachten, jongeren in een uitkeringssituatie, herintreders en ouderen groeit met 1,5% in de periode van 2023 - 2025.
            1. Blz. 90 403.1.1 Inzet van het Project meedoen via Dokwurk.
            2. Blz. 91 403.1.2 Als gemeente meer regie houden door de inzet van een accounthouder op de activiteiten Kenniswerkplaats en Kennislab, om een sluitende keten te vormen voor arbeidsbemiddeling en toeleiding.
            3. Blz. 92 403.1.3 Stimuleren en mede organiseren van een traject van leven lang leren in samenwerking met Wurkstart.
            4. Blz. 93 403.1.4 De positie van Dokwurk verstevigen door nog beter in te spelen op de lokale economie en huidige arbeidsmarkt.
          3. Blz. 94 403.2 Betere samenwerking en aansluiting onderwijs en arbeidsmarkt realiseren in het kader van de Versnellingsagenda Noordoost Friesland.
            1. Blz. 95 403.2.1 Doorontwikkeling van wurkstart (leven lang leren).
          4. Blz. 96 403.3 Koppeling maken tussen uitdagingen op de arbeidsmarkt en duurzaamheid.
            1. Blz. 97 403.3.1 Projecten stimuleren vanuit de gemeente die zich richten op duurzaamheid, innovatie en arbeidsmarkt.
          5. Blz. 98 404.1 Groei van aantal overnachtingen in 2026 met 4% ten opzichte van 2022
            1. Blz. 99 404.1.1 Eeltsjemar toeristisch ontwikkelen.
            2. Blz. 100 404.1.2 Inzetten op branding en marketing.
            3. Blz. 101 404.1.3 Opstellen van een ontwikkelkader.
            4. Blz. 102 404.1.4 Onderzoek naar optimalisatie van fiets- en wandelnetwerk.
            5. Blz. 103 404.1.5 Stimuleren initiatieven van inwoners.
        3. Blz. 104 4.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 105 4.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 106 4.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 107 4.6 Overzicht baten en lasten
      7. Blz. 108 Programma 5: Wenjen en Omjouwing
        1. Blz. 109 5.1 Waar gaat programma 5 ‘Wenjen en Omjouwing’ over?
        2. Blz. 110 5.2 Doelen
          1. Blz. 111 501.1 In de komende 4 jaar worden er 200 extra wooneenheden gerealiseerd vanuit sociaal oogpunt naast de bestaande productie, waarbij de gemeente de regierol behoudt.
            1. Blz. 112 501.1.1 100 woningen realiseren voor starters en lagere inkomens (onder de €250.000).
            2. Blz. 113 501.1.2 75 woningen realiseren voor senioren appartementen of woonhofjes.
            3. Blz. 114 501.1.3 Het vaststellen van beleid over pré mantelzorg-, kangoeroewoningen, flexibel wonen en tiny houses waardoor er ten minste 25 alternatieve woonvormen gerealiseerd kunnen worden.
          2. Blz. 115 502.1 De hoeveelheid huishoudelijk restafval naar maximaal 100kg per inwoner per jaar in 2025.
            1. Blz. 116 502.1.1 Inwoners en de mienskip worden betrokken en actief gestimuleerd om zo weinig mogelijk afval te produceren (afvalpreventie) door middel een campagne in de mienskip en op scholen in begin 2023.
            2. Blz. 117 502.1.2 Inwoners en de mienskip worden betrokken en actief gestimuleerd om hun afval zo goed mogelijk te scheiden door middel van een campagne in de mienskip en op scholen in begin 2023.
            3. Blz. 118 502.1.3 Samen met burger een plan ontwikkelen voor afvalpreventie en afvalscheiding.
            4. Blz. 119 502.1.4 De bron- en nascheiding van de huishoudelijk afvalinzameling en -verwerking wordt verder ontwikkeld zodat zo veel mogelijk huishoudelijk afval kan worden hergebruikt.
          3. Blz. 120 502.2 70% van de elektriciteit van de gehele gemeente wordt duurzaam opgewekt in 2030 en een besparing creëren van 1,5% procent energie per jaar.
            1. Blz. 121 502.2.11 Faciliteren in het verduurzamen van de bestaande woningen.
            2. Blz. 122 502.2.2 Stimuleren van opzetten energie coöperaties.
            3. Blz. 123 502.2.3 In de Bosk Fase 2 biobased isoleren en regenwatergebruik stimuleren.
            4. Blz. 124 502.2.5 Plan op te stellen in 2024 om het maatschappelijk vastgoed te verduurzamen.
            5. Blz. 125 502.2.6 Het realiseren van een gemeentelijk circulair ambachtscentrum waardoor het hergebruik van producten binnen de gemeente optimaal wordt gefaciliteerd. In samenwerking met: Dokwurk, Kringloopwinkels en Milieustraten.
            6. Blz. 126 502.2.8 Het in 1 of 2 dorpen opstellen van een Warmteprogramma Uitvoeringsplan.
            7. Blz. 127 502.2.9 Het vaststellen van het Warmteprogramma en in verband hiermee het uitvoeren van technisch onderzoek en/of MER.
            8. Blz. 128 502.2.10 Energieloket: het verder uitbreiden van het energieloket waarbij de inwoner wordt ontzorgd. Waaronder activiteiten als de inzet van vrijwilligers, spreekuren, energiemarkten, energiecoach en energieadvies en andere activiteiten.
          4. Blz. 129 502.3 De energiearmoede wordt zodanig verminderd dat in 2030 alle inwoners blijvend in hun energiebehoefte kunnen voorzien op basis van een maatschappelijk verantwoord niveau van levensonderhoud.
            1. Blz. 130 502.3.1 Uitvoering geven aan het project Energiearmoede.
            2. Blz. 131 502.3.2 Uitvoering geven aan het project Volkshuisvestingsfonds
          5. Blz. 132 503.1 De kwaliteit en aantrekkelijkheid van de woningvoorraad en woonomgeving verbeteren en te verduurzamen.
            1. Blz. 133 503.1.2 Het maken van dorpsbiografieën.
            2. Blz. 134 503.1.3 Meer aandacht voor groen in (nieuwbouw) wijken en buitenfaciliteiten verbeteren met parken en tuinen.
          6. Blz. 135 503.2 De doorlooptijd van planvoorbereiding voor ruimtelijke projecten met 40% versnellen.
            1. Blz. 136 503.2.1 Plan van aanpak opzetten en hier acties op ondernemen.
        3. Blz. 137 5.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 138 5.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 139 5.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 140 5.6 Overzicht baten en lasten
      8. Blz. 141 Programma 6: Iepenbiere Romte
        1. Blz. 142 6.1 Waar gaat programma 6 ‘Iepenbiere Romte’ over?
        2. Blz. 143 6.2 Doelen
          1. Blz. 144 602.1 Beheer van kapitaalgoederen Openbare Ruimte optimaliseren om de balans tussen kosten, bedrijfszekerheid en risicosturing te verbeteren.
            1. Blz. 145 602.1.1 Verkennend onderzoek voor de haalbaarheid van assetmanagement van kapitaalgoederen.
          2. Blz. 146 603.1 Bevorderen van de biodiversiteit binnen de openbare ruimte.
            1. Blz. 147 603.1.1 Uitwerken van een paragraaf ‘biodiversiteit’ in de beleidsplannen Openbare Ruimte.
            2. Blz. 148 603.1.2 Het realiseren en stimuleren van maatregelen: delen intensief gazon extensief beheren, bloembollen aanplanten, geveltuinen aanleggen, extra inheemse bomen aanplanten, vogelbosjes aanleggen en inzaaien bloemenweides binnen de bebouwde kom
          3. Blz. 149 604.1 Het creëren van veilige en duurzame bereikbaarheid voor alle relevante mobiliteitsvormen.
            1. Blz. 150 604.1.1 Opstellen mobiliteitsplan (GMP) in 2023 en een uitvoeringsprogramma Verkeer en Mobiliteit..
            2. Blz. 151 604.1.2 Inhaalslag realiseren op het onderhoud van openbare ruimte om de toegankelijkheid en veiligheid te verbeteren.
            3. Blz. 152 604.1.3 Realiseren van een hoofdfietsroute Damwâld – Feanwâlden met aansluiting op de Koarndyk.
            4. Blz. 153 604.1.4 Samen met de Provincie Fryslân zorgdragen voor een plan voor veilige en doeltreffende herinrichting van de N361 Lauwersseewei waarbij zo veel mogelijk koppelkansen worden benut.
          4. Blz. 154 604.2 De fysieke toegankelijkheid van winkelkernen voor mensen met een beperking één inrichtingsniveau omhoog te brengen.
            1. Blz. 155 604.2.1 Startnotitie ontwikkelen met als doel het ‘keurmerk toegankelijkheid’ op minimaal het niveau ‘brons’ te behalen.
          5. Blz. 156 604.3 Infrastructuur voor recreatie en toerisme opwaarderen.
            1. Blz. 157 604.3.1 Verbreden van fietspaden en omvormen naar beton of asfalt en netwerken op elkaar aansluiten.
            2. Blz. 158 604.3.2 Koppelkansen verzilveren die bijdragen aan de haalbaarheid van realisatie vaarroute Âldtsjerk – Rinsumageast - Dokkum
        3. Blz. 159 6.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 160 6.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 161 6.5 Overzicht baten en lasten
      9. Blz. 162 Algemiene dekkingsmiddels, Overhead, Heffing VPB en Onvoorzien
        1. Blz. 163 Algemiene dekkingsmiddels
          1. Blz. 164 90.1 Waar gaat ‘Algemiene dekkingsmiddels over?
          2. Blz. 165 90.2 Verbonden partijen
          3. Blz. 166 90.3 Uniforme beleidsindicatoren
          4. Blz. 167 90.4 Overzicht baten en lasten
        2. Blz. 168 Overhead
          1. Blz. 169 91.1 Waar gaat Overhead over?
          2. Blz. 170 91.2 Uniforme beleidsindicatoren
          3. Blz. 171 91.3 Overzicht baten en lasten
        3. Blz. 172 Heffing VPB
          1. Blz. 173 92.1 Waar gaat Heffing VPB over?
          2. Blz. 174 92.2 Overzicht baten en lasten
        4. Blz. 175 Onvoorzien
          1. Blz. 176 93.1 Waar gaat Onvoorzien over?
          2. Blz. 177 93.2 Overzicht baten en lasten
      10. Blz. 178 Vaststellingsbesluit
        1. Blz. 179 Vaststellingsbesluit
    2. Blz. 180 Paragrafen
      1. Blz. 181 Paragraaf lokale heffingen
        1. Blz. 182 1.1 Inleiding
        2. Blz. 183 1.2 Overzicht belastingen en heffingen
        3. Blz. 184 1.3 Tarieven en kwijtscheldingsbeleid
        4. Blz. 185 1.4 Tarieven
        5. Blz. 186 1.5 Belastingopbrengsten
        6. Blz. 187 1.6 Kostendekking afvalstoffenheffing, rioolheffing, en leges
        7. Blz. 188 1.7 Woonlastenontwikkeling een- en meerpersoonshuishoudens
        8. Blz. 189 1.8 Vergelijking woonlasten op basis van Atlas van de lokale belastingen
      2. Blz. 190 Paragraaf weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 191 2.1 Inleiding
        2. Blz. 192 2.2 Beschikbare- en vereiste weerstandscapaciteit
        3. Blz. 193 2.3 Benodigde weerstandscapaciteit o.b.v. risico inventarisatie
        4. Blz. 194 2.4 Kengetallen
      3. Blz. 195 Paragraaf onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 196 3.1 Inleiding
        2. Blz. 197 3.2 Majeure vervangingen / projecten
      4. Blz. 198 Paragraaf financiering
        1. Blz. 199 4.1 Paragraaf financiering
      5. Blz. 200 Paragraaf bedrijfsvoering
        1. Blz. 201 5.1 Inleiding
        2. Blz. 202 5.2 Ontwikkeling personele bezetting
        3. Blz. 203 5.3 ICT als belangrijke randvoorwaarde
        4. Blz. 204 5.4 Ontwikkeling risicomanagement en interne controle
        5. Blz. 205 5.5 Fraude en integriteit
        6. Blz. 206 5.6 Continuïteit
      6. Blz. 207 Paragraaf verbonden partijen
        1. Blz. 208 Verbonden partijen
          1. Blz. 209 6.1 Inleiding
          2. Blz. 210 6.2 Verbonden partij
          3. Blz. 211 6.3 Beleidskader
          4. Blz. 212 6.4 Overige belangrijke bepalingen zijn:
          5. Blz. 213 6.5 Soorten verbonden partijen
          6. Blz. 214 6.6 Voorschriften conform BBV
          7. Blz. 215 6.7 Risico's
          8. Blz. 216 6.8 Verbonden partijen
        2. Blz. 217 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 218 GR Veiligheidsregio Fryslân
          2. Blz. 219 GR Sociaal Domein Fryslân
          3. Blz. 220 GR Welstandszorg Hûs en Hiem
          4. Blz. 221 GR Fryske Utfieringstsjinst Milieu en Omjouwing (FUMO)
          5. Blz. 222 GR Dokwurk
          6. Blz. 223 GR Mobiliteitsbureau Noard East Fryslân
          7. Blz. 224 GR Recreatieschap de Marrekrite
        3. Blz. 225 Vennootschappen en coöperaties
          1. Blz. 226 NV Kabeltelevisie Noordoost Friesland
          2. Blz. 227 Afvalsturing Friesland (Omrin)
          3. Blz. 228 Bank Nederlandse Gemeenten
          4. Blz. 229 Coöperatie Openbare Verlichting Energie Fryslân UA
        4. Blz. 230 Stichtingen en verenigingen
          1. Blz. 231 Stichting Roobol
          2. Blz. 232 Vereniging van Nederlandse Gemeenten
          3. Blz. 233 Vereniging van Friese Gemeenten
          4. Blz. 234 Stichting IJswegencentrale Oostergo
      7. Blz. 235 Paragraaf grondbeleid
        1. Blz. 236 7.1 Inleiding
        2. Blz. 237 7.2 Nota Grondbeleid 2024-2027
        3. Blz. 238 7.3 Grondexploitatiecomplexen
        4. Blz. 239 7.4 Winstneming grondexploitatiecomplexen
        5. Blz. 240 7.5 Nog te realiseren kosten en opbrengsten
        6. Blz. 241 7.6 Risico’s
      8. Blz. 242 Paragraaf openbaarheid
        1. Blz. 243 8.1 Paragraaf openbaarheid
    3. Blz. 244 Financiën
      1. Blz. 245 Geprognosticeerde balans
        1. Blz. 246 Geprognosticeerde balans
      2. Blz. 247 Meerjarenbegroting
        1. Blz. 248 Saldo baten en lasten
        2. Blz. 249 Resultaat
    4. Blz. 250 Bijlagen
      1. Blz. 251 Bijlage 1: Lijst van investeringen
        1. Blz. 252 Bijlage 1: Lijst van investeringen
      2. Blz. 253 Bijlage 2: Staat van reserves en voorzieningen
        1. Blz. 254 Bijlage 2a: Algemene reserve
        2. Blz. 255 Bijlage 2b: Bestemmingsreserves
        3. Blz. 256 Bijlage 2c: Voorzieningen
      3. Blz. 257 Bijlage 3: Algemene reserve
        1. Blz. 258 Bijlage 3: Algemene reserve
      4. Blz. 259 Bijlage 4: Langlopende leningen
        1. Blz. 260 Bijlage 4: Langlopende leningen
      5. Blz. 261 Bijlage 5: Gewaarborgde geldleningen
        1. Blz. 262 Bijlage 5a: Directe borgstellingen
        2. Blz. 263 Bijlage 5b: Borgstellingen WSW
        3. Blz. 264 Bijlage 5c: Borgstellingen NHG
      6. Blz. 265 Bijlage 6: Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
        1. Blz. 266 Bijlage 6: Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
      7. Blz. 267 Bijlage 7: Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 268 Bijlage 7a: Incidentele baten en lasten
        2. Blz. 269 Bijlage 7b: Specificatie incidentele baten en lasten > €100.000
      8. Blz. 270 Bijlage 8: Overzicht baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 271 Bijlage 8: Overzicht baten en lasten per taakveld
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap