Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting Dantumadiel 2025
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Voorwoord
      2. Blz. 5 Inleiding
        1. Blz. 6 0.1 Uitgangspunten bij de begroting
        2. Blz. 7 0.2 Meerjaren begroting
        3. Blz. 8 0.3 Van perspectiefnota naar begroting
        4. Blz. 9 0.4 Structurele positie
        5. Blz. 10 0.5 Ontwikkeling Algemene reserve
      3. Blz. 11 Programma 1: Ynwenner en Bestjoer
        1. Blz. 12 1.1 Waar gaat programma 1 'Ynwenner en Bestjoer' over?
        2. Blz. 13 1.2 Doelen
          1. Blz. 14 101.1 De dienstverlening op het zelfde niveau behouden ondanks ontvlechting
            1. Blz. 15 101.1.1 Klant in Focus Tool gebruiken om de klanttevredenheid voor en na ontvlechting te meten.
            2. Blz. 16 101.1.2 Één loket aanbieden voor dienstverlening richting inwoners en ondernemers voor afhandeling van het grootste gedeelte van de vragen.
            3. Blz. 17 101.1.3 Voor elke inwoner en ondernemer een passend kanaal aanbieden om contact te zoeken met de gemeente (digitaal of fysiek).
          2. Blz. 18 101.2 Aantrekkelijk werkgever worden in de nieuwe organisatie
            1. Blz. 19 101.2.1 Traineeships bieden en talent tot bloei laten komen.
            2. Blz. 20 101.2.2 Secundaire arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk maken.
            3. Blz. 21 101.2.3 Enthousiasmeren van studenten van de diverse scholen (LBO, MBO, HBO) in de regio.
            4. Blz. 22 101.2.4 Rol voor hogescholen bieden in de opbouw van de organisatie.
            5. Blz. 23 101.2.5 Een werkomgeving creëren waarin werknemers zich kunnen ontplooien.
          3. Blz. 24 102.1 Veilige woon- en leefomgeving versterken
            1. Blz. 25 102.1.1 Project veilig buitengebied uitvoering geven (gericht op ondermijning)
            2. Blz. 26 102.1.2 Project bedrijventerreinen (gericht op ondermijning)
            3. Blz. 27 102.1.3 Biboscan uitvoering geven.
            4. Blz. 28 102.1.4 Signaaltafel bijeenkomsten uitvoering geven.
            5. Blz. 29 102.1.5 Meerjarige visie ontwikkelen op inzet en prioritering toezichthouders publiek domein.
            6. Blz. 30 102.1.6 Voorkomen jeugdoverlast door inzet jeugdboa en stakeholders.
          4. Blz. 31 103.1 Burgerparticipatie faciliteren waar nodig en te handelen vanuit de ja mits houding
            1. Blz. 32 103.1.1 Proces voor participatie verbeteren door duidelijke kaders vast te leggen.
            2. Blz. 33 103.1.2 Memo Contactmomenten in de praktijk brengen.
          5. Blz. 34 104.1 Robuuste financiële positie behouden zowel incidenteel als structureel
            1. Blz. 35 104.1.1 Lange termijn visie opstellen financiële situatie.
            2. Blz. 36 104.1.2 Beheersbaar houden van de exploitatiekosten van de organisatie te benchmarken aan de huidige kosten van de centrumregeling.
            3. Blz. 37 104.1.3 Meetbaar maken in samenwerking met financiën (dashboard)
        3. Blz. 38 1.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 39 1.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 40 1.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 41 1.6 Overzicht baten en lasten
      4. Blz. 42 Programma 2: Mienskip
        1. Blz. 43 2.1 Waar gaat programma 2 ‘Mienskip’ over?
        2. Blz. 44 2.2 Doelen
          1. Blz. 45 201.1 Sociale samenhang behouden en waar nodig en mogelijk versterken.
            1. Blz. 46 201.1.1 Ondersteunen en versterken van initiatieven door implementatie van de aanpassing van het subsidielandschap.
            2. Blz. 47 201.1.2 DOM’s doorontwikkelen naar structurele werkwijze, die samen met de nieuwe regeling dorpsbudgetten een integraal pakket vormt.
            3. Blz. 48 201.1.3 Onderzoeken hoe we jongeren kunnen betrekken bij gemeentelijke beslissingen.
            4. Blz. 49 201.1.4 Implementeren van het nieuwe welzijnsbeleid.
          2. Blz. 50 202.1 De maatschappelijke voorzieningen in de dorpskernen toekomstbestendig, betaalbaar en bereikbaar te maken en waar nodig te verbeteren.
            1. Blz. 51 202.1.1 Onze sportaccommodaties toekomstbestendig maken (o,a. vervangen in Feanwalden).
          3. Blz. 52 203.1 In 2025 is het aanbod van culturele activiteiten in Dantumadiel met 10% toegenomen t.o.v. 2022
            1. Blz. 53 203.1.2 Culturele mogelijkheden, zowel actief als passief, voor jongeren vergroten en beter faciliteren door de introductie va een nieuwe subsidieregeling
            2. Blz. 54 203.1.3 Volwassenfonds sport en cultuur promoten door mee nemen in de geldgids en nieuwsbrieven
            3. Blz. 55 203.1.4 In het kader van preventie sport- en cultuuractiviteiten aanbieden aan jongeren (buurtsporcoaches en jongerenwerkers).
            4. Blz. 56 203.1.5 It organisearjen fan in Fryske wike mei de Anno-gemeenten.
            5. Blz. 57 203.1.6 It organisearjen fan in jierliks werkomkommende aktiviteit yn it basisûnderwiis oangeande it Frysk.
            6. Blz. 58 203.1.7 Opstarten pilot Verrrijkte Schooldag
          4. Blz. 59 203.2 Onze jongeren meer en structureler de kans bieden om hun talenten volledig te ontwikkelen
            1. Blz. 60 203.2.1 Faciliteren en stimuleren van projecten gericht op talentontwikkeling ( zoals het project bouwen aan ambitie).
            2. Blz. 61 203.2.2 Uitvoering geven, evalueren en doorontwikkelen van het ‘Project tiid foar aksje, waai mar mei’ en project Maatschappelijke Diensttijd.
            3. Blz. 62 203.2.3 Opstarten pilot Verrrijkte Schooldag, waarbij ingezet wordt op talentontwikkeling jongeren
        3. Blz. 63 2.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 64 2.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 65 2.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 66 2.6 Overzicht baten en lasten
      5. Blz. 67 Programma 3: Soarch en Wolwêzen
        1. Blz. 68 3.1 Waar gaat programma 3 ‘Soarch en Wolwêzen’ over?
        2. Blz. 69 3.2 Doelen
          1. Blz. 70 301.1 Zelfredzaamheid vergroten van onze zorgbehoeftige inwoners.
            1. Blz. 71 301.1.2 Implementatie nieuw welzijnsbeleid (inclusief jongerenwerk) met doarpsmoetingsplakken.
            2. Blz. 72 301.1.3 Jeugdhulp op scholen verder uitbreiden.
            3. Blz. 73 301.1.4 Werkwijze familiegroepsplan opnemen in nieuw beleid bij Jeugdhulp
            4. Blz. 74 301.1.5 Meer bewustwording creëren laaggeletterdheid binnen onze organisatie.
            5. Blz. 75 301.1.6 Extra inzet op (digi)taalvaardigheid via bibliotheken.
          2. Blz. 76 301.2 Aantoonbare verschuiving realiseren van duurdere zorgtrajecten naar goedkopere vormen van zorg.
            1. Blz. 77 301.2.1 Meer inzetten op voorkomen van misbruik in WMO en Jeugd
            2. Blz. 78 301.2.2 Opvoedingsondersteuning toegankelijker en laagdrempeliger aanbieden
            3. Blz. 79 301.2.3 Programma uitvoeren van Zorg naar Preventie (GALA/IZA)
            4. Blz. 80 301.2.4 Opstarten pilot Verrrijkte Schooldag, waarbij ingezet wordt preventie zorg bij jongeren
          3. Blz. 81 302.1 Streven naar een samenleving waarbij iedereen kan participeren ondanks hun financiële positie. Dit willen we bereiken door het vaststellen van het actieplan armoede- en schuldenbeleid waarin we concrete acties opnemen om dit doel te bereiken.
            1. Blz. 82 302.1.1 Uitvoeren van de acties in het actieplan armoede- en schuldenbeleid, waaronder project Energiearmoede ook een plaats heeft.
        3. Blz. 83 3.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 84 3.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 85 3.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 86 3.6 Overzicht baten en lasten
      6. Blz. 87 Programma 4: Wurk, Bedriuw en Rekreaasje
        1. Blz. 88 4.1 Waar gaat programma 4 ‘Wurk, Bedriuw en Rekreaasje’ over?
        2. Blz. 89 4.2 Doelen
          1. Blz. 90 402.1 Vergroten van ondernemerstevredenheid
            1. Blz. 91 402.1.1 Conform Convenant Bedrijventerreinen bedrijfskavels aanbieden.
            2. Blz. 92 402.1.2 Betrekken ondernemers bij bereikbaarheid: onderzoek naar nieuwe westelijke Ontsluitingsweg Westereen.
            3. Blz. 93 402.1.3 Afronden detailhandelsvisie.
            4. Blz. 94 402.1.4 In 2025 onderzoek uitvoeren naar behoefte zondagsopenstelling
            5. Blz. 95 402.1.5 Schrijven van een economisch beleidsplan
          2. Blz. 96 403.1 De arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen zoals praktijkgeschoolde arbeidskrachten, jongeren in een uitkeringssituatie, herintreders en ouderen groeit met 1,5% in de periode van 2023 - 2025.
            1. Blz. 97 403.1.1 Inzet van het Project meedoen via Dokwurk.
            2. Blz. 98 403.1.2 Als gemeente meer regie houden door de inzet van een accounthouder op de activiteiten Kenniswerkplaats en Kennislab, om een sluitende keten te vormen voor arbeidsbemiddeling en toeleiding.
            3. Blz. 99 403.1.3 Stimuleren en mede organiseren van een traject van leven lang leren in samenwerking met Wurkstart.
            4. Blz. 100 403.1.4 De positie van Dokwurk verstevigen door nog beter in te spelen op de lokale economie en huidige arbeidsmarkt.
          3. Blz. 101 403.2 Betere samenwerking en aansluiting onderwijs en arbeidsmarkt realiseren in het kader van de Versnellingsagenda Noordoost Friesland.
            1. Blz. 102 403.2.1 Doorontwikkeling van wurkstart (leven lang leren).
          4. Blz. 103 403.3 Koppeling maken tussen uitdagingen op de arbeidsmarkt en duurzaamheid.
            1. Blz. 104 403.3.1 Projecten stimuleren vanuit de gemeente die zich richten op duurzaamheid, innovatie en arbeidsmarkt.
          5. Blz. 105 404.1 Groei van aantal overnachtingen in 2026 met 4% ten opzichte van 2022
            1. Blz. 106 404.1.1 Eeltsjemar toeristisch ontwikkelen.
            2. Blz. 107 404.1.2 Inzetten op branding en marketing.
            3. Blz. 108 404.1.3 Opstellen van een ontwikkelkader.
            4. Blz. 109 404.1.4 Onderzoek naar optimalisatie van fiets- en wandelnetwerk.
            5. Blz. 110 404.1.5 Stimuleren initiatieven van inwoners.
        3. Blz. 111 4.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 112 4.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 113 4.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 114 4.6 Overzicht baten en lasten
      7. Blz. 115 Programma 5: Wenjen en Omjouwing
        1. Blz. 116 5.1 Waar gaat programma 5 ‘Wenjen en Omjouwing’ over?
        2. Blz. 117 5.2 Doelen
          1. Blz. 118 501.1 In de komende 4 jaar worden er 200 extra wooneenheden gerealiseerd vanuit sociaal oogpunt naast de bestaande productie, waarbij de gemeente de regierol behoudt.
            1. Blz. 119 501.1.1 100 woningen realiseren voor starters en lagere inkomens (onder de €250.000).
            2. Blz. 120 501.1.2 75 woningen realiseren voor senioren appartementen of woonhofjes.
            3. Blz. 121 501.1.3 Het vaststellen van beleid over pré mantelzorg-, kangoeroewoningen, flexibel wonen en tiny houses waardoor er ten minste 25 alternatieve woonvormen gerealiseerd kunnen worden.
          2. Blz. 122 502.1 De hoeveelheid huishoudelijk restafval naar maximaal 100kg per inwoner per jaar in 2025.
            1. Blz. 123 502.1.1 Inwoners en de mienskip worden betrokken en actief gestimuleerd om zo weinig mogelijk afval te produceren (afvalpreventie) door middel een campagne in de mienskip en op scholen in begin 2023.
            2. Blz. 124 502.1.2 Inwoners en de mienskip worden betrokken en actief gestimuleerd om hun afval zo goed mogelijk te scheiden door middel van middel een campagne in de mienskip en op scholen in begin 2023.
            3. Blz. 125 502.1.3 Samen met burger een plan ontwikkelen voor afvalpreventie en afvalscheiding.
            4. Blz. 126 502.1.4 De bron- en nascheiding van de huishoudelijk afvalinzameling en -verwerking wordt verder ontwikkeld zodat zo veel mogelijk huishoudelijk afval kan worden hergebruikt.
          3. Blz. 127 502.2 70% van de elektriciteit van de gehele gemeente wordt duurzaam opgewekt in 2030 en een besparing creëren van 1,5% procent energie per jaar.
            1. Blz. 128 502.2.1 In 2023 een plan ‘Dorp van de toekomst’ gericht op klimaatverandering en energietransitie, gereed te hebben om de ambitie te kunnen realiseren en hierbij de mienskip bij betrekken.
            2. Blz. 129 502.2.2 Stimuleren van opzetten energie coöperaties.
            3. Blz. 130 502.2.3 Plan op te stellen in 2024 om het maatschappelijk vastgoed te verduurzamen.
            4. Blz. 131 502.2.4 Het realiseren van een gemeentelijk circulair ambachtscentrum waardoor het hergebruik van producten binnen de gemeente optimaal wordt gefaciliteerd. In samenwerking met: Dokwurk, Kringloopwinkels en Milieustraten.
          4. Blz. 132 502.3 De energiearmoede wordt zodanig verminderd dat in 2030 alle inwoners blijvend in hun energiebehoefte kunnen voorzien op basis van een maatschappelijk verantwoord niveau van levensonderhoud.
            1. Blz. 133 502.3.1 Uitvoering geven aan het project Energiearmoede.
          5. Blz. 134 503.1 De kwaliteit en aantrekkelijkheid van de woningvoorraad en woonomgeving verbeteren en te verduurzamen.
            1. Blz. 135 503.1.1 Faciliteren in het verduurzamen van de bestaande woningen.
            2. Blz. 136 503.1.2 Het maken van dorpsbiografieën.
            3. Blz. 137 503.1.3 Meer aandacht voor groen in (nieuwbouw) wijken en buitenfaciliteiten verbeteren met parken en tuinen.
          6. Blz. 138 503.2 De doorlooptijd van planvoorbereiding voor ruimtelijke projecten met 40% versnellen.
            1. Blz. 139 503.2.1 Plan van aanpak opzetten en hier acties op ondernemen.
        3. Blz. 140 5.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 141 5.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 142 5.5 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 143 5.6 Overzicht baten en lasten
      8. Blz. 144 Programma 6: Iepenbiere Romte
        1. Blz. 145 6.1 Waar gaat programma 6 ‘Iepenbiere Romte’ over?
        2. Blz. 146 6.2 Doelen
          1. Blz. 147 602.1 Beheer van kapitaalgoederen Openbare Ruimte optimaliseren om de balans tussen kosten, bedrijfszekerheid en risicosturing te verbeteren.
            1. Blz. 148 602.1.1 Verkennend onderzoek voor de haalbaarheid van assetmanagement van kapitaalgoederen.
          2. Blz. 149 603.1 Bevorderen van de biodiversiteit binnen de openbare ruimte.
            1. Blz. 150 603.1.1 Uitwerken van een paragraaf ‘biodiversiteit’ in de beleidsplannen Openbare Ruimte.
            2. Blz. 151 603.1.2 Het realiseren en stimuleren van maatregelen: delen intensief gazon extensief beheren, bloembollen aanplanten, geveltuinen aanleggen, extra inheemse bomen aanplanten, vogelbosjes aanleggen en inzaaien bloemenweides binnen de bebouwde kom
          3. Blz. 152 604.1 Het creëren van veilige en duurzame bereikbaarheid voor alle relevante mobiliteitsvormen.
            1. Blz. 153 604.1.1 Opstellen mobiliteitsplan (GMP) in 2023 en een uitvoeringsprogramma Verkeer en Mobiliteit..
            2. Blz. 154 604.1.2 Inhaalslag realiseren op het onderhoud van openbare ruimte om de toegankelijkheid en veiligheid te verbeteren.
            3. Blz. 155 604.1.3 Realiseren van een hoofdfietsroute Damwâld – Feanwâlden met aansluiting op de Koarndyk.
            4. Blz. 156 604.1.4 Samen met de Provincie Fryslân zorgdragen voor een plan voor veilige en doeltreffende herinrichting van de N361 Lauwersseewei waarbij zo veel mogelijk koppelkansen worden benut.
          4. Blz. 157 604.2 De fysieke toegankelijkheid van winkelkernen voor mensen met een beperking één inrichtingsniveau omhoog te brengen.
            1. Blz. 158 604.2.1 Startnotitie ontwikkelen met als doel het ‘keurmerk toegankelijkheid’ op minimaal het niveau ‘brons’ te behalen.
          5. Blz. 159 604.3 Infrastructuur voor recreatie en toerisme opwaarderen.
            1. Blz. 160 604.3.1 Verbreden van fietspaden en omvormen naar beton of asfalt en netwerken op elkaar aansluiten.
            2. Blz. 161 604.3.2 Koppelkansen verzilveren die bijdragen aan de haalbaarheid van realisatie vaarroute Âldtsjerk – Rinsumageast - Dokkum
        3. Blz. 162 6.3 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 163 6.4 Verbonden partijen
        5. Blz. 164 6.5 Overzicht baten en lasten
      9. Blz. 165 Algemiene dekkingsmiddels, Overhead, Heffing VPB en Onvoorzien
        1. Blz. 166 Algemiene dekkingsmiddels
          1. Blz. 167 90.1 Waar gaat ‘Algemiene dekkingsmiddels over?
          2. Blz. 168 90.2 Verbonden partijen
          3. Blz. 169 90.3 Uniforme beleidsindicatoren
          4. Blz. 170 90.4 Overzicht baten en lasten
        2. Blz. 171 Overhead
          1. Blz. 172 91.1 Waar gaat Overhead over?
          2. Blz. 173 91.2 Uniforme beleidsindicatoren
          3. Blz. 174 91.3 Overzicht baten en lasten
        3. Blz. 175 Heffing VPB
          1. Blz. 176 92.1 Waar gaat Heffing VPB over?
          2. Blz. 177 92.2 Overzicht baten en lasten
        4. Blz. 178 Onvoorzien
          1. Blz. 179 93.1 Waar gaat Onvoorzien over?
          2. Blz. 180 93.2 Overzicht baten en lasten
      10. Blz. 181 Vaststellingsbesluit
        1. Blz. 182 Vaststellingsbesluit
    2. Blz. 183 Paragrafen
      1. Blz. 184 Paragraaf lokale heffingen
        1. Blz. 185 1.1 Inleiding
        2. Blz. 186 1.2 Overzicht belastingen en heffingen
        3. Blz. 187 1.3 Tarieven en kwijtscheldingsbeleid
        4. Blz. 188 1.4 Tarieven
        5. Blz. 189 1.5 Belastingopbrengsten
        6. Blz. 190 1.6 Kostendekking afvalstoffenheffing, rioolheffing, en leges
        7. Blz. 191 1.7 Woonlastenontwikkeling een- en meerpersoonshuishoudens
        8. Blz. 192 1.8 Vergelijking woonlasten op basis van Atlas van de lokale belastingen
      2. Blz. 193 Paragraaf weerstandsvermogen
        1. Blz. 194 2.1 Aanleiding en achtergrond
        2. Blz. 195 2.2 Risicoprofiel
        3. Blz. 196 2.3 Beschikbare weerstandscapaciteit
        4. Blz. 197 2.4 Kengetallen
      3. Blz. 198 Paragraaf onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 199 3.1 Inleiding
        2. Blz. 200 3.2 Majeure vervangingen / projecten
      4. Blz. 201 Paragraaf financiering
        1. Blz. 202 4.1 Inleiding
        2. Blz. 203 4.2 Balansposities
        3. Blz. 204 4.3 Normen en limieten
        4. Blz. 205 4.4 Financieringskosten in de exploitatie
      5. Blz. 206 Paragraaf bedrijfsvoering
        1. Blz. 207 5.1 Inleiding
        2. Blz. 208 5.2 Een zelfstandige organisatie
        3. Blz. 209 5.3 ICT als belangrijke randvoorwaarde
        4. Blz. 210 5.4 Ontwikkeling personele bezetting
        5. Blz. 211 5.5 Ontwikkeling risicomanagement en interne controle
        6. Blz. 212 5.6 Fraude en integriteit
        7. Blz. 213 5.7 Continuïteit
      6. Blz. 214 Paragraaf verbonden partijen
        1. Blz. 215 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 216 GR Veiligheidsregio Fryslân
          2. Blz. 217 GR Sociaal Domein Fryslân
          3. Blz. 218 GR Welstandszorg Hûs en Hiem
          4. Blz. 219 GR Fryske Utfieringstsjinst Milieu en Omjouwing (FUMO)
          5. Blz. 220 GR Dokwurk
          6. Blz. 221 GR Mobiliteitsbureau Noard East Fryslân
          7. Blz. 222 GR Recreatieschap de Marrekrite
        2. Blz. 223 Vennootschappen en coöperaties
          1. Blz. 224 NV Kabeltelevisie Noordoost Friesland
          2. Blz. 225 Afvalsturing Friesland (Omrin)
          3. Blz. 226 Bank Nederlandse Gemeenten
        3. Blz. 227 Stichtingen en verenigingen
          1. Blz. 228 Stichting Roobol
          2. Blz. 229 Vereniging van Nederlandse Gemeenten
          3. Blz. 230 Vereniging van Friese Gemeenten
          4. Blz. 231 Stichting IJswegencentrale Oostergo
          5. Blz. 232 Coöperatie Openbare Verlichting Energie Fryslân UA
        4. Blz. 233 6.1 Inleiding
        5. Blz. 234 6.2 Verbonden partij
        6. Blz. 235 6.3 Beleidskader
        7. Blz. 236 6.4 Overige belangrijke bepalingen zijn:
        8. Blz. 237 6.5 Soorten verbonden partijen
        9. Blz. 238 6.6 Voorschriften conform BBV
        10. Blz. 239 6.7 Risico's
        11. Blz. 240 6.8 Verbonden partijen
      7. Blz. 241 Paragraaf grondbeleid
        1. Blz. 242 7.1 Inleiding
        2. Blz. 243 7.2 Nota Grondbeleid 2024-2027
        3. Blz. 244 7.3 Grondexploitatiecomplexen
        4. Blz. 245 7.4 Winstneming grondexploitatiecomplexen
        5. Blz. 246 7.5 Nog te realiseren kosten en opbrengsten
        6. Blz. 247 7.6 Risico’s
      8. Blz. 248 Paragraaf openbaarheid
        1. Blz. 249 8.1 Paragraaf openbaarheid
    3. Blz. 250 Financiën
      1. Blz. 251 Geprognosticeerde balans
        1. Blz. 252 Geprognosticeerde balans
      2. Blz. 253 Meerjarenbegroting
        1. Blz. 254 Saldo baten en lasten
        2. Blz. 255 Resultaat
    4. Blz. 256 Bijlagen
      1. Blz. 257 Bijlage 1: Lijst van investeringen
        1. Blz. 258 Bijlage 1: Lijst van investeringen
      2. Blz. 259 Bijlage 2: Staat van reserves en voorzieningen
        1. Blz. 260 Bijlage 2a: Algemene reserve
        2. Blz. 261 Bijlage 2b: Bestemmingsreserves
        3. Blz. 262 Bijlage 2c: Voorzieningen
      3. Blz. 263 Bijlage 3: Algemene reserve
        1. Blz. 264 Bijlage 3: Algemene reserve
      4. Blz. 265 Bijlage 4: Langlopende leningen
        1. Blz. 266 Bijlage 4: Langlopende leningen
      5. Blz. 267 Bijlage 5: Gewaarborgde geldleningen
        1. Blz. 268 Bijlage 5a: Directe borgstellingen
        2. Blz. 269 Bijlage 5b: Borgstellingen met WSW
      6. Blz. 270 Bijlage 6: Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
        1. Blz. 271 Bijlage 6: Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
      7. Blz. 272 Bijlage 7: Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 273 Bijlage 7: Incidentele baten en lasten
      8. Blz. 274 Bijlage 8: Overzicht baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 275 Bijlage 8: Overzicht baten en lasten per taakveld
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap