Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken Dantumadiel 2024
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Voorwoord
      2. Blz. 5 Inleiding
        1. Blz. 6 Inleiding
      3. Blz. 7 Rekeningresultaat
        1. Blz. 8 Inleiding
        2. Blz. 9 Rekeningresultaat
        3. Blz. 10 Toelichting op verschillen in resultaat
      4. Blz. 11 Programma 1: Ynwenner en Bestjoer
        1. Blz. 12 Waar gaat programma 1 'Ynwenner en Bestjoer' over?
        2. Blz. 13 Doelen
          1. Blz. 14 101.1 De dienstverlening op het zelfde niveau behouden ondanks ontvlechting
            1. Blz. 15 101.1.1 Klant in Focus Tool gebruiken om de klanttevredenheid voor en na ontvlechting te meten.
            2. Blz. 16 101.1.2 Één loket aanbieden voor dienstverlening richting inwoners en ondernemers voor afhandeling van het grootste gedeelte van de vragen.
            3. Blz. 17 101.1.3 Voor elke inwoner en ondernemer een passend kanaal aanbieden om contact te zoeken met de gemeente (digitaal of fysiek).
          2. Blz. 18 101.2 Aantrekkelijk werkgever worden in de nieuwe organisatie
            1. Blz. 19 101.2.1 Traineeships bieden en talent tot bloei laten komen.
            2. Blz. 20 101.2.2 Secundaire arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk maken.
            3. Blz. 21 101.2.3 Enthousiasmeren van studenten van de diverse scholen (LBO, MBO, HBO) in de regio.
            4. Blz. 22 101.2.4 Rol voor hogescholen bieden in de opbouw van de organisatie.
            5. Blz. 23 101.2.5 Een werkomgeving creëren waarin werknemers zich kunnen ontplooien.
          3. Blz. 24 102.1 Veilige woon- en leefomgeving versterken
            1. Blz. 25 102.1.1 Project veilig buitengebied uitvoering geven (gericht op ondermijning)
            2. Blz. 26 102.1.2 Project bedrijventerreinen (gericht op ondermijning)
            3. Blz. 27 102.1.3 Biboscan uitvoering geven.
            4. Blz. 28 102.1.4 Signaaltafel bijeenkomsten uitvoering geven.
            5. Blz. 29 102.1.5 Meerjarige visie ontwikkelen op inzet en prioritering toezichthouders publiek domein.
            6. Blz. 30 102.1.6 Voorkomen jeugdoverlast door inzet jeugdboa en stakeholders.
          4. Blz. 31 103.1 Burgerparticipatie faciliteren waar nodig en te handelen vanuit de ja mits houding
            1. Blz. 32 103.1.1 Proces voor participatie verbeteren door duidelijke kaders vast te leggen.
            2. Blz. 33 103.1.2 Memo Contactmomenten in de praktijk brengen.
          5. Blz. 34 104.1 Robuuste financiële positie behouden zowel incidenteel als structureel
            1. Blz. 35 104.1.1 Lange termijn visie opstellen financiële situatie.
            2. Blz. 36 104.1.2 Beheersbaar houden van de exploitatiekosten van de organisatie te benchmarken aan de huidige kosten van de centrumregeling.
            3. Blz. 37 104.1.3 Meetbaar maken in samenwerking met financiën (dashboard)
        3. Blz. 38 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 39 Verbonden partijen
        5. Blz. 40 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 41 Overzicht baten en lasten
        7. Blz. 42 Toelichting op de verschillen
      5. Blz. 43 Programma 2: Mienskip
        1. Blz. 44 Waar gaat programma 2 ‘Mienskip’ over?
        2. Blz. 45 Doelen
          1. Blz. 46 201.1 Sociale samenhang behouden en waar nodig en mogelijk versterken.
            1. Blz. 47 201.1.1 Ondersteunen en versterken van initiatieven uit de lokale samenleving.
            2. Blz. 48 201.1.2 DOM’s doorontwikkelen naar structurele werkwijze (dorpsbudgetten).
            3. Blz. 49 201.1.3 Onderzoeken hoe we jongeren kunnen betrekken bij gemeentelijke beslissingen.
            4. Blz. 50 201.1.4 Implementeren van het nieuwe welzijnsbeleid.
          2. Blz. 51 202.1 De maatschappelijke voorzieningen in de dorpskernen toekomstbestendig, betaalbaar en bereikbaar te maken en waar nodig te verbeteren.
            1. Blz. 52 202.1.1 Onze sportaccommodaties toekomstbestendig maken (o.a. vervangen in Feanwâlden).
            2. Blz. 53 202.1.2 Verenigingen en dorpshuizen ondersteunen bij het toekomstbestendig maken van hun accommodaties.
            3. Blz. 54 202.1.3 Meer ruimte bieden voor uitdagende speel- en sportvoorzieningen en bewegen in de openbare ruimte.
            4. Blz. 55 202.1.4 Het IHP doorontwikkelen en uitvoering geven aan de planning.
            5. Blz. 56 202.1.5 Actieve financiële inspanning voor financiering brede school in Feanwalden.
            6. Blz. 57 202.1.6 Volgens ANNO voorstel pilots met bloeizones in de dorpen ontwikkelen.
          3. Blz. 58 203.1 In 2025 is het aanbod van culturele activiteiten in Dantumadiel met 10% toegenomen t.o.v. 2022
            1. Blz. 59 203.1.1 Aanjaagregeling Cultuur beter onder de aandacht van de inwoners brengen.
            2. Blz. 60 203.1.2 Culturele mogelijkheden, zowel actief als passief, voor jongeren vergroten en beter faciliteren ( poppodium, festival, jeugdtheater)
            3. Blz. 61 203.1.3 Volwassenfonds sport en cultuur promoten (is nu een pilot, zo mogelijk permanent maken).
            4. Blz. 62 203.1.4 In het kader van preventie sport- en cultuuractiviteiten aanbieden aan jongeren (buurtsportcoaches en jongerenwerkers).
            5. Blz. 63 203.1.5 It organisearjen fan in Fryske wike mei de Anno-gemeenten.
            6. Blz. 64 203.1.6 It organisearjen fan in jierliks weromkommende aktiviteit yn it basisûnderwiis oangeande it Frysk.
          4. Blz. 65 203.2 Onze jongeren meer en structureler de kans bieden om hun talenten volledig te ontwikkelen
            1. Blz. 66 203.2.1 Faciliteren en stimuleren van projecten gericht op talentontwikkeling ( zoals het project bouwen aan ambitie).
            2. Blz. 67 203.2.2 Uitvoering geven, evalueren en doorontwikkelen van het ‘Project tiid foar aksje, waai mar mei’ en project Maatschappelijke Diensttijd.
        3. Blz. 68 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 69 Verbonden partijen
        5. Blz. 70 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 71 Overzicht baten en lasten
        7. Blz. 72 Toelichting op de verschillen
      6. Blz. 73 Programma 3: Soarch en Wolwêzen
        1. Blz. 74 Waar gaat programma 3 ‘Soarch en Wolwêzen’ over?
        2. Blz. 75 Doelen
          1. Blz. 76 301.1 Zelfredzaamheid vergroten van onze zorgbehoeftige inwoners.
            1. Blz. 77 301.1.1 Ontwikkelen vrijwilligersvervoer
            2. Blz. 78 301.1.2 Implementatie nieuw welzijnsbeleid (inclusief jongerenwerk) met doarpsomtinkers en doarpsmoetingsplakken.
            3. Blz. 79 301.1.3 Jeugdhulp op scholen verder uitbreiden.
            4. Blz. 80 301.1.4 Inzetten van het gezinsplan bij jeugdhulp
            5. Blz. 81 301.1.5 Meer bewustwording creëren laaggeletterdheid binnen onze organisatie.
            6. Blz. 82 301.1.6 Extra inzet op (digi)taalvaardigheid via bibliotheken.
          2. Blz. 83 301.2 Aantoonbare verschuiving realiseren van duurdere zorgtrajecten naar goedkopere vormen van zorg.
            1. Blz. 84 301.2.1 Fraude in WMO en Jeugd actiever bestrijden.
            2. Blz. 85 301.2.2 Opvoedingsondersteuning toegankelijker en laagdrempeliger aanbieden
            3. Blz. 86 301.2.3 Extra inzet op gezonde levensstijl voor volwassenen.
            4. Blz. 87 301.2.4 Vrijetijdsbesteding aanbieden aan jongeren als preventie door middel van sport en cultuur (buurtsportcoaches en jongerenwerkers). + preventieakkoord.
          3. Blz. 88 302.1 Streven naar een samenleving waarbij iedereen kan participeren ondanks hun financiële positie. Dit willen we bereiken door het vaststellen van het actieplan armoede- en schuldenbeleid waarin we concrete acties opnemen om dit doel te bereiken.
            1. Blz. 89 302.1.1 Uitvoeren van de acties in het actieplan armoede- en schuldenbeleid, waaronder project Energiearmoede ook een plaats heeft.
        3. Blz. 90 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 91 Verbonden partijen
        5. Blz. 92 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 93 Overzicht baten en lasten
        7. Blz. 94 Toelichting op de verschillen
      7. Blz. 95 Programma 4: Wurk, Bedriuw en Rekreaasje
        1. Blz. 96 Waar gaat programma 4 ‘Wurk, Bedriuw en Rekreaasje’ over?
        2. Blz. 97 Doelen
          1. Blz. 98 402.1 Vergroten van ondernemerstevredenheid
            1. Blz. 99 402.1.1 Conform Convenant Bedrijventerreinen bedrijfskavels aanbieden.
            2. Blz. 100 402.1.2 Betrekken ondernemers bij bereikbaarheid: onderzoek naar nieuwe westelijke Ontsluitingsweg Westereen.
            3. Blz. 101 402.1.3 Afronden detailhandelsvisie.
            4. Blz. 102 402.1.4 In 2025 onderzoek uitvoeren naar behoefte zondagsopenstelling
          2. Blz. 103 403.1 De arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen zoals praktijkgeschoolde arbeidskrachten, jongeren in een uitkeringssituatie, herintreders en ouderen groeit met 1,5% in de periode van 2023 - 2025.
            1. Blz. 104 403.1.1 Inzet van het Project meedoen via Dokwurk.
            2. Blz. 105 403.1.2 Als gemeente meer regie houden door de inzet van een accounthouder op de activiteiten Kenniswerkplaats en Kennislab, om een sluitende keten te vormen voor arbeidsbemiddeling en toeleiding.
            3. Blz. 106 403.1.3 Stimuleren en mede organiseren van een traject van leven lang leren in samenwerking met Wurkstart.
            4. Blz. 107 403.1.4 De positie van Dokwurk verstevigen door nog beter in te spelen op de lokale economie en huidige arbeidsmarkt.
          3. Blz. 108 403.2 Betere samenwerking en aansluiting onderwijs en arbeidsmarkt realiseren in het kader van de Versnellingsagenda Noordoost Friesland.
            1. Blz. 109 403.2.1 Doorontwikkeling van wurkstart (leven lang leren).
          4. Blz. 110 403.3 Koppeling maken tussen uitdagingen op de arbeidsmarkt en duurzaamheid.
            1. Blz. 111 403.3.1 Projecten stimuleren vanuit de gemeente die zich richten op duurzaamheid, innovatie en arbeidsmarkt.
          5. Blz. 112 404.1 Groei van de gastvrijheidssector
            1. Blz. 113 404.1.1 Eeltsjemar toeristisch ontwikkelen.
            2. Blz. 114 404.1.2 Inzetten op branding en marketing.
            3. Blz. 115 404.1.3 Opstellen van een ontwikkelkader.
            4. Blz. 116 404.1.4 Onderzoek naar optimalisatie van fiets- en wandelnetwerk.
            5. Blz. 117 404.1.5 Stimuleren initiatieven van inwoners.
        3. Blz. 118 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 119 Verbonden partijen
        5. Blz. 120 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 121 Overzicht baten en lasten
        7. Blz. 122 Toelichting op de verschillen
      8. Blz. 123 Programma 5: Wenjen en Omjouwing
        1. Blz. 124 Waar gaat programma 5 ‘Wenjen en Omjouwing’ over?
        2. Blz. 125 Doelen
          1. Blz. 126 501.1 In de komende 4 jaar worden er 200 extra wooneenheden gerealiseerd vanuit sociaal oogpunt naast de bestaande productie, waarbij de gemeente de regierol behoudt.
            1. Blz. 127 501.1.1 100 woningen realiseren voor starters en lagere inkomens (onder de €250.000).
            2. Blz. 128 501.1.2 75 woningen realiseren voor senioren appartementen of woonhofjes.
            3. Blz. 129 501.1.3 Het vaststellen van beleid over pré mantelzorg-, kangoeroewoningen, flexibel wonen en tiny houses waardoor er ten minste 25 alternatieve woonvormen gerealiseerd kunnen worden.
          2. Blz. 130 502.1 De hoeveelheid huishoudelijk restafval naar maximaal 100kg per inwoner per jaar in 2025.
            1. Blz. 131 502.1.1 Inwoners en de mienskip worden betrokken en actief gestimuleerd om zo weinig mogelijk afval te produceren (afvalpreventie) door middel een campagne in de mienskip en op scholen in begin 2023.
            2. Blz. 132 502.1.2 Inwoners en de mienskip worden betrokken en actief gestimuleerd om hun afval zo goed mogelijk te scheiden door middel van een campagne in de mienskip en op scholen in begin 2023.
            3. Blz. 133 502.1.3 Samen met burger een plan ontwikkelen voor afvalpreventie en afvalscheiding.
            4. Blz. 134 502.1.4 De bron- en nascheiding van de huishoudelijk afvalinzameling en -verwerking wordt verder ontwikkeld zodat zo veel mogelijk huishoudelijk afval kan worden hergebruikt.
          3. Blz. 135 502.2 70% van de elektriciteit van de gehele gemeente wordt duurzaam opgewekt in 2030 en een besparing creëren van 1,5% procent energie per jaar.
            1. Blz. 136 502.2.1 In 2023 een plan ‘Dorp van de toekomst’ gericht op klimaatverandering en energietransitie, gereed te hebben om de ambitie te kunnen realiseren en hierbij de mienskip bij betrekken.
            2. Blz. 137 502.2.2 Stimuleren van opzetten energie coöperaties.
            3. Blz. 138 502.2.3 Plan op te stellen in 2024 om het maatschappelijk vastgoed te verduurzamen.
            4. Blz. 139 502.2.4 Het realiseren van een gemeentelijk circulair ambachtscentrum waardoor het hergebruik van producten binnen de gemeente optimaal wordt gefaciliteerd. In samenwerking met: Dokwurk, Kringloopwinkels en Milieustraten.
          4. Blz. 140 502.3 De energiearmoede wordt zodanig verminderd dat in 2030 alle inwoners blijvend in hun energiebehoefte kunnen voorzien op basis van een maatschappelijk verantwoord niveau van levensonderhoud.
            1. Blz. 141 502.3.1 Uitvoering geven aan het project Energiearmoede.
          5. Blz. 142 503.1 De kwaliteit en aantrekkelijkheid van de woningvoorraad en woonomgeving verbeteren en te verduurzamen.
            1. Blz. 143 503.1.1 Faciliteren in het verduurzamen van de bestaande woningen.
            2. Blz. 144 503.1.2 Het maken van dorpsbiografieën.
            3. Blz. 145 503.1.3 Meer aandacht voor groen in (nieuwbouw) wijken en buitenfaciliteiten verbeteren met parken en tuinen.
          6. Blz. 146 503.2 De doorlooptijd van planvoorbereiding voor ruimtelijke projecten met 40% versnellen.
            1. Blz. 147 503.2.1 Plan van aanpak opzetten en hier acties op ondernemen.
        3. Blz. 148 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 149 Verbonden partijen
        5. Blz. 150 Uniforme beleidsindicatoren
        6. Blz. 151 Overzicht baten en lasten
        7. Blz. 152 Toelichting op de verschillen
      9. Blz. 153 Programma 6: Iepenbiere Romte
        1. Blz. 154 Waar gaat programma 6 ‘Iepenbiere Romte’ over?
        2. Blz. 155 Doelen
          1. Blz. 156 602.1 Beheer van kapitaalgoederen Openbare Ruimte optimaliseren om de balans tussen kosten, bedrijfszekerheid en risicosturing te verbeteren.
            1. Blz. 157 602.1.1 Verkennend onderzoek voor de haalbaarheid van assetmanagement van kapitaalgoederen.
          2. Blz. 158 603.1 Bevorderen van de biodiversiteit binnen de openbare ruimte.
            1. Blz. 159 603.1.1 Uitwerken van een paragraaf ‘biodiversiteit’ in de beleidsplannen Openbare Ruimte.
            2. Blz. 160 603.1.2 Het realiseren en stimuleren van maatregelen: delen intensief gazon extensief beheren, bloembollen aanplanten, geveltuinen aanleggen, extra inheemse bomen aanplanten, vogelbosjes aanleggen en inzaaien bloemenweides binnen de bebouwde kom
          3. Blz. 161 604.1 Het creëren van veilige en duurzame bereikbaarheid voor alle relevante mobiliteitsvormen.
            1. Blz. 162 604.1.1 Opstellen mobiliteitsplan (GMP) in 2023 en een uitvoeringsprogramma Verkeer en Mobiliteit..
            2. Blz. 163 604.1.2 Inhaalslag realiseren op het onderhoud van openbare ruimte om de toegankelijkheid en veiligheid te verbeteren.
            3. Blz. 164 604.1.3 Realiseren van een hoofdfietsroute Damwâld – Feanwâlden met aansluiting op de Koarndyk.
            4. Blz. 165 604.1.4 Samen met de Provincie Fryslân zorgdragen voor een plan voor veilige en doeltreffende herinrichting van de N361 Lauwersseewei waarbij zo veel mogelijk koppelkansen worden benut.
          4. Blz. 166 604.2 De fysieke toegankelijkheid van winkelkernen voor mensen met een beperking één inrichtingsniveau omhoog te brengen.
            1. Blz. 167 604.2.1 Startnotitie ontwikkelen met als doel het ‘keurmerk toegankelijkheid’ op minimaal het niveau ‘brons’ te behalen.
          5. Blz. 168 604.3 Infrastructuur voor recreatie en toerisme opwaarderen.
            1. Blz. 169 604.3.1 Verbreden van fietspaden en omvormen naar beton of asfalt en netwerken op elkaar aansluiten.
            2. Blz. 170 604.3.2 Koppelkansen verzilveren die bijdragen aan de haalbaarheid van realisatie vaarroute Âldtsjerk – Rinsumageast - Dokkum
        3. Blz. 171 Beleidsdocumenten
        4. Blz. 172 Verbonden partijen
        5. Blz. 173 Overzicht baten en lasten
        6. Blz. 174 Toelichting op de verschillen
      10. Blz. 175 Algemiene dekkingsmiddels, Overhead, Heffing VPB en Onvoorzien
        1. Blz. 176 Algemiene dekkingsmiddels
          1. Blz. 177 Waar gaat ‘Algemiene dekkingsmiddels over?
          2. Blz. 178 Uniforme beleidsindicatoren
          3. Blz. 179 Overzicht baten en lasten
          4. Blz. 180 Toelichting op de verschillen
        2. Blz. 181 Overhead
          1. Blz. 182 Waar gaat Overhead over?
          2. Blz. 183 Uniforme beleidsindicatoren
          3. Blz. 184 Overzicht baten en lasten
          4. Blz. 185 Toelichting op de verschillen
        3. Blz. 186 Heffing VPB
          1. Blz. 187 Waar gaat Heffing VPB over?
          2. Blz. 188 Overzicht baten en lasten
          3. Blz. 189 Toelichting op de verschillen
        4. Blz. 190 Onvoorzien
          1. Blz. 191 Waar gaat Onvoorzien over?
          2. Blz. 192 Overzicht baten en lasten
    2. Blz. 193 Activiteiten
      1. Blz. 194 Overzicht activiteiten
        1. Blz. 195 Overzicht activiteiten
    3. Blz. 196 Paragrafen
      1. Blz. 197 Paragraaf lokale heffingen
        1. Blz. 198 1.1 Inleiding
        2. Blz. 199 1.2 Overzicht belastingen en heffingen
        3. Blz. 200 1.3 Tarieven en kwijtscheldingsbeleid
        4. Blz. 201 1.4 Tarieven
        5. Blz. 202 1.5 Belastingopbrengsten 2024
        6. Blz. 203 1.6 Kostendekking afvalstoffenheffing, rioolheffing, en leges
        7. Blz. 204 1.7 Vergelijking woonlasten op basis van Atlas van de lokale belastingen
      2. Blz. 205 Paragraaf weerstandvermogen
        1. Blz. 206 2.1 Inleiding
        2. Blz. 207 2.2 Beschikbare- en vereiste weerstandscapaciteit
        3. Blz. 208 2.3 Benodigde weerstandscapaciteit o.b.v. risico inventarisatie
        4. Blz. 209 2.4 Kengetallen
      3. Blz. 210 Paragraaf onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 211 3.1 Inleiding
        2. Blz. 212 3.2 Majeure vervangingen / projecten
      4. Blz. 213 Paragraaf financiering
        1. Blz. 214 4.1 Paragraaf financiering
      5. Blz. 215 Paragraaf bedrijfsvoering
        1. Blz. 216 5.1 Inleiding
        2. Blz. 217 5.2 Een zelfstandige organisatie
        3. Blz. 218 5.3 Ontwikkeling personele bezetting
        4. Blz. 219 5.4 ICT als belangrijke randvoorwaarde
        5. Blz. 220 5.5 Apparaatskosten
        6. Blz. 221 5.6 Financiën Opbouw en Ontvlechting
        7. Blz. 222 5.7 Ontwikkeling risicomanagement en interne controle
        8. Blz. 223 5.8 Fraude en integriteit
        9. Blz. 224 5.9 Rechtmatigheid
        10. Blz. 225 5.10 Continuïteit
      6. Blz. 226 Paragraaf verbonden partijen
        1. Blz. 227 Verbonden partijen
          1. Blz. 228 6.1 Inleiding
          2. Blz. 229 6.2 Verbonden partij
          3. Blz. 230 6.3 Beleidskader
          4. Blz. 231 6.4 Soorten verbonden partijen
          5. Blz. 232 6.5 Voorschriften conform BBV
          6. Blz. 233 6.6 Risico's
          7. Blz. 234 6.7 Verbonden partijen
        2. Blz. 235 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 236 GR Veiligheidsregio Fryslân
          2. Blz. 237 GR Sociaal Domein Fryslân
          3. Blz. 238 GR Welstandszorg Hûs en Hiem
          4. Blz. 239 GR Fryske Utfieringstsjinst Milieu en Omjouwing (FUMO)
          5. Blz. 240 GR Dokwurk
          6. Blz. 241 GR Mobiliteitsburo Noard East Fryslân
          7. Blz. 242 GR Recreatieschap de Marrekrite
        3. Blz. 243 Vennootschappen en coöperaties
          1. Blz. 244 NV Kabeltelevisie Noordoost Friesland
          2. Blz. 245 Afvalsturing Friesland (Omrin)
          3. Blz. 246 Bank Nederlandse Gemeenten
        4. Blz. 247 Stichtingen en verenigingen
          1. Blz. 248 Stichting Roobol
          2. Blz. 249 Vereniging van Nederlandse Gemeenten
          3. Blz. 250 Vereniging van Friese Gemeenten
          4. Blz. 251 Stichting IJswegencentrale Oostergo
          5. Blz. 252 Coöperatie Openbare Verlichting Energie Fryslân UA
      7. Blz. 253 Paragraaf grondbeleid
        1. Blz. 254 7.1 Inleiding
        2. Blz. 255 7.2 Nota Grondbeleid 2020-2023
        3. Blz. 256 7.3 Grondexploitatiecomplexen
        4. Blz. 257 7.4 Winstneming grondexploitatiecomplexen
        5. Blz. 258 7.5 Nog te realiseren kosten en opbrengsten
        6. Blz. 259 7.6 Risico’s
      8. Blz. 260 Paragraaf openbaarheid
        1. Blz. 261 8.1 Paragraaf openbaarheid
      9. Blz. 262 Paragraaf subsidies
        1. Blz. 263 9.1 Inleiding
        2. Blz. 264 9.2 Ontvangen subsidies
    4. Blz. 265 Jaarrekening
      1. Blz. 266 Grondslagen voor waardering en resultaatsbepaling
        1. Blz. 267 Inleiding
        2. Blz. 268 Balans (activa)
        3. Blz. 269 Balans (passiva)
        4. Blz. 270 Baten en lasten
        5. Blz. 271 Waarderingsgrondslagen
      2. Blz. 272 Balans
        1. Blz. 273 Balans
      3. Blz. 274 Toelichting op de balans
        1. Blz. 275 Toelichting op de balans
      4. Blz. 276 Schatkistbankieren
        1. Blz. 277 Schatkistbankieren
      5. Blz. 278 Niet in balans opgenomen verplichtingen
        1. Blz. 279 Niet in de balans opgenomen verplichtingen
      6. Blz. 280 Gebeurtenissen na balansdatum
        1. Blz. 281 Gebeurtenissen na balansdatum
      7. Blz. 282 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 283 Saldo baten en lasten 2024
        2. Blz. 284 Resultaat 2024
      8. Blz. 285 WNT verantwoording
        1. Blz. 286 WNT-verantwoording 2024
      9. Blz. 287 SiSa verantwoording
        1. Blz. 288 SiSa bijlage verantwoordingsinformatie 2024 op grond van artikel 3 van de Regeling informatieverstrekking sisa - d.d. 7-01-2025
      10. Blz. 289 Rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 290 Rechtmatigheidsverantwoording
      11. Blz. 291 Vaststellingsbesluit
    5. Blz. 292 Bijlagen
      1. Blz. 293 Bijlage 1: Overzicht incidentele baten en lasten
        1. Blz. 294 Bijlage 1: Overzicht incidentele baten en lasten
      2. Blz. 295 Bijlage 2: Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
        1. Blz. 296 Bijlage 2: Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
      3. Blz. 297 Bijlage 3: Gewaarborgde geldleningen
        1. Blz. 298 Directe borgstellingen
        2. Blz. 299 Borgstellingen met WSW
      4. Blz. 300 Bijlage 4: Overzicht baten en lasten per programma per taakveld
        1. Blz. 301 Bijlage 4: Overzicht baten en lasten per taakveld
      5. Blz. 302 Bijlage 5: Overzicht investeringen
        1. Blz. 303 Bijlage 5: Overzicht investeringen
      6. Blz. 304 Bijlage 6: Overzicht staat van activa
        1. Blz. 305 Bijlage 6: Overzicht staat van activa
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap